LetersiMAIN

“The Secret of Secrets” nga Dan Brown: Një zhgënjim me dy yje

Romani i ri është argëtues, me kusht që të mos vësh në punë mendjen

Ka një skenë për të qeshur në fillim të romanit të ri të Dan Brown, The Secret of Secrets. Robert Langdon, “simbolologu” ynë i preferuar, po ecën në orët e para të mëngjesit në Pragë kur përballet me një figurë të çuditshme, identike me një personazh nga një ëndërr e keqe që ka parë e dashura e tij. I mbështjellë me mantel të zi, me një kurorë rrezatuese dhe me një erë vdekjeje, ky personazh i del përpara si paralajmërim profetik.

Langdon kupton se ëndrra ishte profeci, vrapon në hotel, ulëret që të gjithë duhet të evakuohen, bie alarmi i zjarrit, kërkon të dashurën e zhdukur dhe, i bindur se hoteli do të shpërthejë, hidhet në lumin Vltava. Por hoteli nuk shpërthen. Asgjë nuk ndodh. Dhe Langdon del i lagur para një turme të bezdisur. Një skenë e cila do të ishte komedi e shkëlqyer… nëse Brown do ta kishte shkruar me humor. Por jo. Si gjithmonë, Brown është i patundur në seriozitetin e tij.

Një hero i përjetshëm dhe një botë artificiale

Ky është romani i gjashtë me Robert Langdon si protagonist, i pari pas tetë vitesh, dhe vjen pas divorcit publik të Brown me ish-bashkëshorten e tij dhe njëkohësisht ish bashkëpunëtore, Blythe Newlon. Historia na rikthen Kathleen Solomon, profesoren e “noetikës” – një fushë që në botën reale shihet si pseudoshkencë, por në botën e Brownit merr përmasa të rrezikshme për qeveritë botërore. Rrëmbehet redaktori i saj, vritet kolegu, ajo zhduket dhe Langdon nis ndjekjen nëpër rrugët e Pragës.

Formula është e njëjtë: një antagonist fanatik, një qytet me histori e legjenda (Praga, e lexuar më shumë nga TripAdvisor se nga libra), dhe një profesor që shpëton botën duke zgjidhur simbole.

Pse nuk funksionon më receta e Brown

Brown vazhdon të mbushë faqet me përshkrime të ngurta që duken të kopjuara nga broshurat turistike, duke e shoqëruar me përdorimin e tepruar të përshkrimit. Personazhet e tij, profesorë brilantë, tërheqës, gjenialë, që çaktivizojnë bomba dhe japin leksione, duken më shumë si fantazi të ëmbla se si qenie njerëzore. Dhe Langdon – gjithmonë i bukur, gjithmonë atletik, gjithmonë i pagabueshëm – është bërë tashmë karikaturë e vetvetes.

Edhe pse ndonjë skenë arrin të të bëjë të qeshësh (ndoshta pa dashjen e autorit), romani ka një energji të çuditshme, më të zymtë se paraardhësit. Brown duket i fiksuar me dinjitetin e heroit të tij, duke e paraqitur si një gjeni që gjithmonë ka të drejtë. Kjo e bën leximin jo vetëm të parashikueshëm, por edhe lodhës.

Problemi më i madh: bota është mbushur me “Dan Brown”-ë

Në fund, problemi nuk është se Brown ka ndryshuar – ai është ende po ai shkrimtar i 25 viteve të fundit. Problemi është se bota ka ndryshuar. Sot jemi të rrethuar nga teoricienë konspiracionesh, “ekspertë” në rrjetet sociale dhe njerëz që shohin modele aty ku nuk ka. Fantazia e Brown është bërë realiteti i përditshëm i internetit. Dhe kjo e bën më të vështirë të qeshësh me të. / bota.al

Back to top button