EkonomiMAIN

A po shembet plani i BE-së për fundin e motorëve me djegie? Gjermania ndez debatin

Kancelari gjerman Friedrich Merz pritet t’i kërkojë Komisionit Evropian të zbusë planin e Bashkimit Evropian për t’i dhënë fund shitjes së makinave të reja me motorë me djegie të brendshme deri në vitin 2035, duke thelluar kështu përçarjet rreth masës kryesore klimatike të bllokut.

Merz tha se do t’i dërgojë një letër presidentes së Komisionit, Ursula von der Leyen, duke i kërkuar Brukselit të lërë të hapura “opsionet teknologjike” për prodhuesit, në vend që të zbatojë një ndalim të rreptë të modeleve të reja me benzinë apo naftë, raportoi The Guardian.

“Nëpërmjet kësaj letre ne po i dërgojmë Komisionit sinjalin e duhur,” tha ai, duke theksuar se qeveria gjermane dëshiron ta mbrojë klimën “në mënyrë teknologjikisht neutrale”.

Merz tha se do të kërkojë përjashtime që disa teknologji hibride të lejohen të vazhdojnë edhe pas vitit 2035. Këto përfshijnë hibridet plug-in, hibridet bateri, ku vetë ngarja e automjetit rikarikon baterinë, dhe automjetet elektrike me rreze të zgjatur që përdorin motorë me djegie të brendshme “shumë efikasë”, si mbështetje për udhëtime të gjata.

“Do t’i kërkoj Komisionit që edhe pas vitit 2035 të vazhdojë të lejojë automjete elektrike me bateri që kanë edhe një motor me djegie,” tha ai.

Ai argumentoi se është “shumë më e përshtatshme dhe pragmatike” të investohet në sisteme hibride që “kombinojnë më të mirën e botës së motorëve me djegie të brendshme nga njëra anë dhe mobilitetit elektrik nga ana tjetër”.

Plani për ndërprerjen e shitjes së makinave me motorë me djegie të brendshme në vitin 2035, i hartuar për të mbështetur objektivin e neutralitetit klimatik të BE-së për vitin 2050, ka nxitur kritika nga disa prodhues automjetesh, të cilët thonë se ritmi i ngadaltë i adoptimit të makinave elektrike e bën afatin aktual të vështirë për t’u arritur.

Në shtator, Komisioni tha se do të përshpejtonte rishikimin e rregullave për t’i dhënë industrisë më shumë siguri në planifikim. Merz prej kohësh e ka kundërshtuar ndalimin, por i duhej një qëndrim i unifikuar brenda koalicionit gjerman para se të dilte me një pozicion të përbashkët.

Zëvendëskancelari dhe ministri i financave, Lars Klingbeil nga SPD, konfirmoi se partia e tij e mbështet rishikimin e rregullave. “Qëndrueshmëria e industrisë gjermane të automobilave, ruajtja e vendeve të punës, ky është argumenti kryesor për ne,” tha Klingbeil. “Ne biem dakord që e ardhmja e industrisë është elektrike … por duhet të jemi të hapur ndaj më shumë teknologjive, na duhet fleksibilitet.”

Industria gjermane e automobilave po përballet me kërkesa të mëdha investimesh për automjetet elektrike dhe me konkurrencë të fortë nga prodhuesit kinezë. Markus Söder, kreu i partisë simotër bavareze të CDU-së, tha se qeveria planifikon një subvencion deri në 5000 euro për blerësit e automjeteve elektrike ose hibride me përqindje të lartë komponentësh të prodhuar në Gjermani, me synimin për të forcuar prodhuesit vendas.

Në Bruksel, nënkryetari i Komisionit Evropian, Stéphane Séjourné, tha të mërkurën se BE është e gatshme të tregojë “fleksibilitet” në mënyrën se si arrihet eliminimi i motorëve me djegie, përpara një njoftimi të pritshëm më 11 dhjetor.

Zëdhënësja kryesore e Komisionit, Paula Pinho, e pyetur nëse qëndrimi i Gjermanisë mund të ndryshojë planin e vitit 2035, vuri në dukje se konsultimet për këtë çështje u mbyllën më 10 tetor.

“Po flasim për një propozim shumë, shumë të rëndësishëm që ka pasoja të mëdha në mbarë Evropën,” tha ajo për një organ lajmesh. “Ne do të shqyrtojmë me kujdes çdo gjë që na vjen, përfshirë edhe qëndrimin e qeverisë gjermane sot.”

Kundërshtimi ndaj çdo dobësimi të afatit mbetet i fortë mes kompanive që kanë investuar shumë në elektrifikim.

Volvo, marka e saj elektrike Polestar, dhe kompani të tjera që kanë investuar shuma të mëdha në prodhimin e automjeteve elektrike dhe baterive janë fuqimisht kundër zbutjes së objektivit të vitit 2035. / bota.al

Back to top button