
Kina ka testuar një avion të ri transporti ushtarak, të njohur si Y-15, një mjet fluturimi turbopropulsor që pritet të shndërrohet në shtyllën kryesore të logjistikës ajrore të Ushtrisë Popullore. Pamjet e para të avionit, të shpërndara gjerësisht në rrjetet sociale kineze, tregojnë momentin e ngritjes së tij në fluturimin e parë, duke sinjalizuar një hap të rëndësishëm në modernizimin e flotës ajrore të Pekinit.
Sipas raportimeve të South China Morning Post, avioni është zhvilluar nga Shaanxi Aircraft Corporation dhe karakterizohet nga katër motorë turbopropulsorë me helika me gjashtë fletë, një bisht në formë T, si dhe një trup aerodinamik i pajisur me krahë të integruara elementë që i afrohen zgjidhjeve të përdorura në Airbus A400M.
Fotografi të fundit sugjerojnë gjithashtu praninë e një sonde për furnizim në ajër mbi kabinën e pilotimit, çka nënkupton aftësinë e avionit për të operuar në distanca të gjata pa pasur nevojë për ulje për karburant. Ky projekt ishte prezantuar fillimisht në vitin 2014 me emërtimin Y-30, por numrat e rinj të trupit të parë në prototipe lënë të kuptohet se emërtimi përfundimtar mund të jetë Y-15.
Kapacitetet dhe roli operacional
Y-15 pritet të ketë një kapacitet ngarkese mbi 20 tonë dhe të transportojë më shumë se 110 ushtarë. Shpejtësia e fluturimit tejkalon 600 km/orë, ndërsa rrezja e veprimit arrin mbi 3.000 kilometra, me një autonomi fluturimi që mund të shkojë deri në 12 orë.
Edhe pse më i vogël se Xian Y-20, i cili ka një kapacitet maksimal shumë më të madh, Y-15 është dukshëm më i lehtë falë përdorimit të materialeve sintetike të avancuara. Pikërisht kjo e bën atë më ekonomik dhe më fleksibël për operacionet e përditshme logjistike.
I përshtatshëm për misione të vështira
Një nga avantazhet kryesore të Y-15 është aftësia për të operuar në terrene të vështira, si zona malore apo ishuj të largët. Avioni kërkon një pistë ngritjeje më të shkurtër se 1.200 metra dhe një pistë uljeje nën 1.100 metra, duke rritur ndjeshëm fleksibilitetin e tij operacional.
Ky model është menduar të zëvendësojë avionët më të vjetër Y-8 dhe Y-9, të cilët Ushtria kineze i ka përdorur për dekada në role të ndryshme, nga transporti deri te lufta elektronike dhe vëzhgimi ajror. Për nga karakteristikat, Y-15 afrohet shumë me C-130 Hercules amerikan, një nga avionët më të përdorur të transportit ushtarak në botë.
Një sinjal për ambiciet globale të Kinës
Me Y-15, Kina synon të forcojë ndjeshëm kapacitetin e saj të projeksionit të forcës dhe logjistikës ajrore, duke u pozicionuar më fort përballë fuqive të mëdha ushtarake globale. Dizajni i optimizuar i trupit dhe kabinës, që rrit efikasitetin e ngarkesës, mund të shërbejë si bazë për një gjeneratë të re avionësh ushtarakë.
Në thelb, Y-15 nuk është thjesht një avion i ri: ai përfaqëson një tjetër tregues të ambicies së Pekinit për të ndërtuar një aviacion ushtarak modern, fleksibël dhe me shtrirje gjithnjë e më globale, një zhvillim që po ndiqet me vëmendje nga analistët e sigurisë dhe mbrojtjes në mbarë botën. / bota.al



