Festivali Mardi Gras i New Orleans feston të çuditshmen, por mes kostumeve, maskave dhe festimeve të shfrenuara, një e ardhur rishtaz në festimet e këtij viti nuk u prit mirë.
Gjatë një parade, pesë Tesla Cybertrucks që transportonin drejtuesit e aktivitetit u pritën me fishkëllima të vazhdueshme, u rrethuan dhe u goditën me kanaçe birre, mbeturina dhe një lumë rruazash të Mardi Gras.
Pavarësisht reputacionit të tyre si mjete të forta, dy prej dritareve të automjeteve u plasaritën.
“Kishte fishkëllima dhe sulme nga fillimi deri në evakuim,” shkroi një nga drejtuesit e paradës, duke thënë se kishin mbajtur dyert e makinave të mbyllura nga frika se mos i tërhiqnin zvarrë jashtë. Policia në fund i devijoi automjetet nga parada, ndërsa drejtuesit e aktivitetit u detyruan të vazhdonin në këmbë.
Reagimi ishte i parashikueshëm. New Orleans është një bastion liberal në Louisiana, një pjesë ndryshe shumë republikane e Amerikës. Cybertruck – një përbindësh këndor prej çeliku inox – është bërë një vijë ndarëse në një Amerikë gjithnjë e më të polarizuar dhe një simbol i zhvendosjes radikale të Elon Musk drejt së djathtës politike.
Për shumë njerëz në të majtën politike, ky automjet është shndërruar në një kapele MAGA (Make America Great Again) me rrota.
Shitjet e makinës kanë qenë zhgënjyese – me rreth 40,000 njësi vitin e kaluar, ato përfaqësojnë vetëm 2% të totalit të shitjeve të Tesla-s. Por Cybertruck-u është bërë një shënjestër për kundërshtarët në rritje të Musk, ose një shenjë sfide ndaj rezistencës liberale. “Nuk kam pasur kurrë një makinë që të krijonte kaq shumë urrejtje,” shkroi një pronar në një grup në Facebook për Cybertruck. “Dhe unë e përqafoj këtë me gjithë fuqinë time.”
Një tjetër shtoi: “Pesë vjet më parë, kur e porosita këtë makinë, nuk do ta kisha menduar kurrë që kur më në fund ta merrja, ajo do të shihej si një përfaqësuese lëvizëse e Elon Musk – ose ndoshta e Trump.”
Të tjerë raportojnë se shoferët e makinave të tjera u tregohen të pasjellshëm në rrugë, duke bërë gjeste armiqësore dhe duke ngarë makinat në mënyrë agresive pranë tyre. Në një rast, një kalimtar përdori një Cybertruck të parkuar si tualet publik. Makina ka një modalitet monitorimi që regjistron video të incidenteve të tilla.
“Duhet një personalitet i fortë për të ngarë një Cybertruck dhe nuk është për të gjithë, sepse thjesht tërheq shumë vëmendje,” thotë Gene Munster, një partner menaxhues në Deepwater Asset Management dhe një ndjekës i kompanisë. Ai thotë se të kesh një Cybertruck është si të ngasësh një “pikëçuditëse mbi rrota.”
Ndërsa Musk është bërë një nga aleatët më të besuar të Trumpit, mungesa e respektit ndaj makinës është kthyer në vandalizëm në mes të një vale protestash kundër Tesla-s në SHBA javët e fundit. Cybertruck-ët janë spërkatur disa herë me grafite që përfshijnë svastika, dhe në të paktën tre raste janë sulmuar koncesionarë makinash në incidente të dyshuara si zjarrvënie kriminale.
Në incidentin më të fundit, të martën në mbrëmje, disa makina u dogjën në një qendër të Tesla-s në Las Vegas, me fjalën “Resist” të spërkatur në derën e njërës prej tyre.
Prokurorja e Përgjithshme e SHBA-së, Pam Bondi, e quajti aktin “terrorizëm të brendshëm”. Musk tha se Tesla ishte viktimë e “urrejtjes dhe dhunës nga e majta.” Asgjë nga kjo nuk ishte në mendjen e Musk në nëntor 2019, kur ai prezantoi Cybertruck përpara një audience me fansa të entuziazmuar. Miliarderi po përpiqej të hynte në tregun fitimprurës të kamionçinave amerikane, të dominuar nga modelet tradicionale si Ford F-150. Ai besonte se vetëm një dizajn i guximshëm dhe jokonvencional do të mjaftonte.
“Nuk duket si asgjë tjetër,” tha Musk para publikut – një fakt me të cilin të gjithë mund të pajtoheshin. Ai pretendoi se makina mund të ishte më e shpejtë se një Porsche 911 dhe më e fuqishme se një F-150, dhe se ishte e pathyeshme. Ky pretendim u hodh poshtë në mënyrë spektakolare kur një test për të demonstruar dritaret rezistente ndaj goditjeve dështoi, me xhamat që u thyen nga një sferë metalike.
Kjo nuk i trembi blerësit potencialë, të cilët u tunduan nga premtimi i një çmimi fillestar prej 40,000 dollarësh. Më shumë se një milion njerëz depozituan një shumë të rimbursueshme prej 100 dollarësh për ta rezervuar.
Por interesi nuk u kthye në një bum shitjesh. Kur Cybertruck mbërriti në fund të vitit 2023 – dy vjet me vonesë nga premtimi i Musk – modeli më i lirë kushtonte 60,990 dollarë, mbi 50% më shumë se çmimi i reklamuar fillimisht.
Problemet e prodhimit e kanë ndërlikuar situatën. Tesla ka përdorur teknika të pazakonta si gigacasting, që përfshin prodhimin e pjesëve të mëdha të shasisë në një copë të vetme, në vend që të ngjiten pjesë më të vogla. Edhe pse kjo metodë premton ulje të kostove, Cybertruck ka qenë subjekt i disa tërheqjeve nga tregu për shkak të problemeve si pedalët e gazit që shkëputeshin dhe fshirëset e xhamave që nuk funksiononin.
Në javën e fundit, blerësve të mundshëm u është thënë se porositë janë pezulluar për shkak të një problemi me zbukurimet metalike që mund të shkëputen gjatë lëvizjes. Shitjet mund të kenë arritur tashmë kulmin, me mbi 5,000 njësi të shitura në muajin shtator të vitit të kaluar, por që ranë nën 3,000 në shkurt, sipas Cox Automotive.
Tregjet ndërkombëtare nuk do ta shpëtojnë situatën. Tesla e prezantoi Cybertruck në një turne demonstrimi në Evropë vitin e kaluar, por makina nuk është e ligjshme për rrugët në Britani apo BE, pasi këndet e saj të mprehta nuk përmbushin rregulloret e sigurisë evropiane.
Pavarësisht shitjeve modeste, Cybertruck është bërë një fenomen kulturor. Ai ka tërhequr vëmendjen e yjeve si Katy Perry, Kim Kardashian dhe Shaquille O’Neal. Me gjithë problemet, aleanca e Musk me Trump mund të rrisë interesin për Teslën.
“Tesla shiti rreth 600,000 njësi në SHBA vitin e kaluar,” thotë Ike Silver. “Trump mori 77 milionë vota.” / bota.al